7. 6. 2015

RAW FOOD - živé potraviny


Poslední dobou mám pocit, že z každého koutu na mě vybíhá pojem RAW FOOD. Docela mě tedy zajímalo, co to vlastně přesně znamená. Cizích názvů a různých druhů potravin je tolik, že se v tom přestávám orientovat. Vyrazila jsem do zdravé výživy a nakoupila pár výrobků RAW a u jejich ochutnávání jsem brouzdala na internetu a zjišťovala, v čem tkví ten zázrak.

 
RFna sladko i na slano. Průměrná cena každého výrobku je 60 Kč.


Co je tedy RAW FOOD - česky SYROVÁ - ŽIVÁ STRAVA ? RW je strava, která neprošla tepelnou úpravou tzn. zahřátím nad 45 stupňů C. Je známé, že pokud zahřejeme potraviny nad 45 stupňů přestávají být tolik výživné a vytrácí se z nich enzymy, minerály a vitamíny.
 


Kešu krekry naprosto luxusní záležitost. Vyzkoušejte, jsou výborné.
 

Možná je dobré si říct, co vše "dle vědeckých studií" zapříčiňuje tepelná úprava pokrmů :
  • sráží bílkoviny a tím dochází k překyselení organismu. Pokud je organismus překyselený, dochází k nadměrně spotřebě vápníku a tělo si ho začne brát ze zubů, kostí, atd.
  • tuky mění svoji strukturu a mohou se stát karcinogenními
  • cukry zkaramelizují a jsou pro tělo špatně stravitelné, což vede ke kvašení, zanášení střev a tím se vytváří dokonalé prostředí pro plísně
  • nedostatek enzymů v těle zapříčiňuje oslabení imunity a chronickou únavu
  • potraviny ztrácejí původní přirozenou chuť, což vede k nadměrnému používání soli - vysoký krevní tlak 
Lidem, kteří jí pouze syrovou stravu se říká "vitariáni". Striktně ji dodržují a velmi si ji vychvalují. Může se zdát, že jejich strava je velmi omezená, ale opak je pravdou. Ovoce, zelenina, bylinky, oříšky, semínka jsou pouze základem. Často zařazují do jídelníčku zelený ječmen, chlorellu, sušené plody, pohanku, slunečnici, cizrnu. Podle nich má jejich styl stravování velké výhody : 
  • díky silné imunitě jsou minimálně nemocní
  • cítí se a vypadají daleko mladší - ani-ageing efekt
  • neřeší nadváhu, díky RF se každý dostane rychle na optimální váhu
  • trávicí systém není zatěžován a tím nedochází k pálení žáhy
  • mají hodně energie, nejsou unavení a nepotřebují tolik spát
  • jsou psychicky vyrovnaní, rychleji odbourávají stres a napětí
No nezní to ideálně? Ale upřímně si vůbec nedokážu představit jíst pouze rostlinou syrovou stravu. Není nad horkou polívku a teplé hlavní jídlo. Každopádně všechny dobroty co jsem nakoupila, mě moc chutnaly a přidám je do jídelníčku, ale VITARIÁNKA ze mě určitě nebude :o) Zuzka

A co vy? Dokázali by jste si představit jíst pouze RAW FOOD?

 




Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentář